Monsters woordenrace

Doel:

Het lezen en/of herkennen van de letters en woorden van kern start VLL kim versie: i, k, m, s, p.

Opdracht:

Klas: Print de dobbelsteenuitslagen uit en maak hier dobbelstenen van. Je kan de plaatjes natuurlijk ook op een dobbelsteen plakken. Mocht je in het bezit zijn van een dobbelsteen met insteekhoezen, dan kun je deze natuurlijk ook inzetten. Zorg dat de kinderen een blad hebben (of met de letters of met de woorden). Laat de kinderen met twee dobbelstenen tegelijkertijd gooien: monsters en één van de letters of woorden dobbelsteen. Je mag de letter of het woord in het rijtje bij het juiste monster aankruisen. Welk monstertje heeft als eerst al zijn kruisjes? Spreek samen af of je alleen voor jezelf gooit of dat de uitslagen van de dobbelstenen voor iedereen gelden

Bewegend leren: Knip de rijtjes per monster los van elkaar. Zorg dat deze voorzien zijn van de naam van de kinderen en verspreid ze over het speelveld. Geef de kinderen per tweetal een dobbelsteen en laat ze vervolgens op zoek gaan naar het juiste woordrijtje. Zodra ze deze hebben gevonden mogen zij hier een kruisje bijzetten.